Wiek przedszkolny dziecka jest czasem niezwykle istotnym dla jego rozwoju. Aby przebiegał on prawidłowo warto między innymi ćwiczyć orientację przestrzenną. Kierunkowa orientacja jest niczym innym jak umiejętnością rozróżniania lewej i prawej strony oraz orientowania się w stosunkach pomiędzy przedmiotami. Dziecko, które ma nieprawidłową orientację przestrzenną często rysuje szlaczki od strony lewej do prawej lub pionowe linie od dołu do góry. Możemy zaobserwować problemy ze zmianami kierunku w rysunkach. Nasza pociecha może również wtedy źle odwzorowywać kształty geometryczne, jej rysunki są chaotyczne i mało szczegółowe. Aby ukształtować prawidłowe rozwój ruchowy i pomóc w orientowaniu się w przestrzeni należy ćwiczyć z dzieckiem już od najmłodszych lat. Dziecku trzyletniemu możemy zaproponować zabawę z lustrem, podczas której oglądamy i nazywamy części ciała. Podczas rysowania zachęcajmy dziecko do uzupełniania poszczególnych części ilustracji: na przykład rodzic rysuje tułów psa, a dziecko dorysowuje ogon czy uszka. Dziecko czteroletnie możemy już zachęcać do tego, aby uświadamiało sobie położenie części ciała względem osi
pionowej, a więc że na przykład po lewej stronie ma serce. Zabawę z pięciolatkiem warto rozpocząć od wydawania poleceń podczas przemieszczania się, a więc: idź do przodu, teraz trzy kroki w prawo, a następnie dwa kroki w lewo. Aby mu to ułatwić umieśćmy na jego dłoni, którą najczęściej rysuje umowny znak, który pomoże mu w określaniu strony prawej i lewej. U dzieciaków w tym wieku warto kształtować orientację przestrzenną w sposób odnoszący się do jego własnego ciała, jak i do ciała drugiej osoby. Maluch chodzący już do zerówki powinien bez trudu reagować na prośby polecające narysowanie danej rzeczy w konkretnym miejscu na kartce. Będzie to wstęp do rozumienia treści graficznych w szkole, a więc wykresów czy tabeli. Wszystkie te ćwiczenia muszą zaowocować faktem, że gdy dziecko idzie do pierwszej klasy wie już, którą ręką rysuje i pisze. Na tym etapie nie powinno już przekładać ołówka z ręki do ręki.